<- Tagasi videod

Kabala alused. 2. osa Kabala keel.

January 03

07:20 PM

Kabbalistid avastasid, et kõik neli vaimset maailma—Atzilut, Beria, Yetzira ja Assiya—on ülesehituselt identsed. Kõik, mis eksisteerib või juhtub madalamas maailmas, on täpne jäljend sellest, mis eksisteerib ülevalpool olevas maailmas, nagu pitser ja selle jäljend.
Seetõttu on igal elemendil selles maailmas („haru”) vastav vaimne allikas („juur”).

Kuna harud peegeldavad täpselt oma juuri, lõid kabbalistid ainulaadse keele: harude keel. Nad kasutavad füüsiliste objektide ja nähtuste nimesid, et kirjeldada vaimseid jõude ja protsesse, kuna iga füüsiline vorm viitab konkreetsele vaimsele juurele.

See keel võimaldab kabbalistidel oma vaimseid saavutusi täpselt edasi anda inimeselt inimesele ja põlvkondade lõikes. Erinevalt tavakeeltest, mis kaotavad aja jooksul täpsuse, põhineb harude keel kindlatel looduslikel määratlustel ning seetõttu jääb see selgeks ja usaldusväärseks vaimse uurimistöö jaoks.

 

Palun hinnake seda videot:

Tekstisõnum

Kabala põhialused: Kabala keel. Tere kõigile ja tere tulemast meie saatesse. Stuudios on koos meiega Rav Dr. Michael Laitman, mina olen Michael Samilevich ja meie tänase tunni teema on Juure ja oksa seadus. See on väga huvitav teema sellest, kuidas kabalistid suhtlesid ja informatsiooni edasi andsid. Selles artiklis "Kabala tarkuse olemus" selgitab Baal Hasulam, et tuhandete aastate jooksul kasutasid kabalistid spetsiaalset keelt, et edastada oma vaimseid seisundeid, ja neid keeli oli neli. Samuti olen kuulnud, et räägite muusikast kui keelest ja joonistamisest, kuid keskendume nendele neljale keelele, milleks on Toora keel, Halakha, Aggadah ja kabala keel. Ja miks on just kabala keel meie põlvkonna jaoks sobivam? Asi on selles, et kui saavutame kõrgema maailma, siis see saavutus on rangelt isiklik, inimese sees. Ja kui ta peab midagi teisele edasi andma, siis puuduvad sõnad, sest see on sisemine tunne. On vaja kuidagi seda väljendada läbi väliste tegude, millest võib teine inimene saada mulje, ja läbi selle tekitada endas samad tunded, mõistmine, nagu tegi inimene, kes saavutas ülemise maailma. Tähendab, et teisele inimesele edastamiseks, kes on enam-vähem samal tasemel kui mina, selle jaoks on vaja leida mingi kood. See on nagu tänapäeval, kus me ühendame end modemite abil, minu arvuti teie arvutiga. Siis on olemas mingi kast, mis teeb meie vahelise ühenduse, ühendab ühe arvuti teisega, edasi-tagasi. Ja mis te saate, on omamoodi suhtlus. Kuidas teeme seda meie vahel? Tavalises maailmas on meil mingi tunnete, arusaamade, olude kollektiivsus. Tähendab, meil on keel, mis on võetud meie igapäevaelust. Ja vaimses maailmas, kui meil ei ole esialgu seda keelt ja me ei tea, millisel tasemel ja kus on meie partner, kas ta tunneb üldse vaimset maailma, ja seetõttu on probleem, kuidas ühenduda, millised suhtluse, kommutatsiooni seadused siin on. Ja nii pidid kabbalistid keele välja mõtlema, et omavahel rääkida nii, et nad mõistaksid üksteist, millisel tasemel igaüks neist on ülemise maailma saavutamisel, mida ta täpselt tunneb, tajub, väga tõenäoliselt, et mida mina tunnen, seda teine ei tunne, kuigi ka nemad on mingisuguses saavutuses, või võibolla tundub neile see vaid nii või mulle. Tähendab, siin on tohutu määramatusespektrum, mida kuidagi peame selgitama, sorteerima, tööle hakkama. Ja siit tekib probleem suhtlemises, isegi puhtalt väliselt. Kuidas ma inimestele selgitan, millistes sõnades, tähtedes, väljendustes, žestides, võib-olla tantsu, värvide, helide kaudu jne? Kuidas? Kuidas saan seda kõike joonistada? Kõik meetodid informatsiooni edastamiseks inimeselt inimesele on maapealsed. Ja kuidas saan edasi anda midagi vaimset? Kõik need asjad pole olemas vaimsuses. Mis on olemas meie maailmas? Ja seetõttu avastasid kabbalistid, eelkõige, harude keele. Tähendab, et kõigel meie maailmas on alguspunkt vaimses maailmas, ja vaimsed jõud laskuvad järk-järgult meie maailma, ja meie maailmas saavad nad füüsilise väljenduse, mingisuguse mahu, mingisuguse vormi, mingisuguse väljenduse, heli, värvi jne. Lõpuks, kõik keemilised elemendid, orgaanilised, pole vahet, kõik nad tulenevad vaimsetest jõududest. Tähendab, nad vaatasid meie maailma objekte ja andsid vaimsele seisundile nimed meie maailma objektide järgi. Jah, tähendab, kui ütlen klaas, siis mõtlen klaasi kõrgemas maailmas, tähendab mingisugust jõudu, mis meie maailmas tekitab selle objekti. Ja nii ilmus Toora esimene keel ajalooliste lugude kujul. Oletame, et nad vaatasid madu Tooras, seal on palju madudest, nii vaatasid nad madu ja nimetasid vaimse seisundi selle järgi. Nad nägid selle seisundi või objekti vaimset juuri. Ja mis see on? Seda me ei mõista täpselt, sest me ei tunne põhjuse ja tagajärje seadust. Mäletan, kui võtsin oma õpetaja, Rabash, loomaeda. No siin see pole täpselt nagu loomaaed. Teate, see on avatud, see on suur, seda nimetatakse ka Safari. Ta tahtis kõiki neid loomi näha. Enne seda, kas ta ei käinud loomaaias? Ei, ei, ta ei näinud neid. Ja ma näitasin talle kõiki neid asju. Ta nägi madu, elevanti, noh, ta nägi seda kusagil piltidel, loomulikult, kuid mitte päriselus. Ja nii olid need väga huvitavad hetked. Kabbalistidele juhtuvad need väga sageli. Muideks, me ei suuda ette kujutada, mis on siin maailmas maost peale selle mürgi, mida arstid võtavad ravimi tootmiseks. Aga sellega nad tegelikult rakendavad kabbalistlikku printsiipi, et kõige kohutavam ja kahjulikum võib olla kõige kasulikum ja positiivsem. Tooras on palju loomatüüpe, loomade nimesid, nagu ma aru saan. See pole nende loomade kohta, keda me teame. Ei, ei, mitte mingil juhul. See on inimese kätkestunud looduslooma loom, ja neid vorme kasutatakse nelja soovi faasi kirjeldamiseks. Ja seega meie maailmas on meil selline avaldumine. Nii et eesel, härg, see on kõik õpingujõud minu sees. Jah, see on soovi avaldumine. Nii et kui kabbalist vaatab eeslit, näeb ta ennast teatud soovi. Ta näeb enda sees soovi, mis genereerib seda eeslit. Eesel ise ei eksisteeri. See eksisteerib, sest inimene tekitab selle. Nii ongi kogu Toora kirjutatud. Nagu Balasulam kirjutab, et see on Toora keel ajalooliste lugude kujul, kus nad kasutavad kõiki nende loomade nimesid jne. Seal on ka Halakha keel. Seda kasutati Mishnade, Talmudi, Gemara kirjutamiseks. Jah, need on keeled, mis juba kirjeldavad teatud vaimseid parandusakte. See ei kirjeldab üldiselt loodust ja kuidas see jaguneb inimeseksõbralikeks, loomade loodus}, aga milline on parim koostoime nende looduse osade vahel, ümbritseva maailmaga ja omavahel? Ja see on Halakha keel, see tähendab, et see kirjeldab juba detailsemaid vastastikmõjusid looduse osade vahel. Seal on ka Aggada keel allegooriliste lugude kujul. Jah, see on väga keeruline keel, keeruline, väga tinglik, sest sul on seal palju, noh, ma võin lugusid kirjutada. Seal on palju erinevaid vorme, mis tegelikult ei eksisteeri meie maailmas. See ei ole käskude keel või meie maailma keel, zooloogiline nagu. Kas keegi üks inimene lõi selle keele või kuidas? Ei, ei, need keeled arenesid järk-järgult, vastavalt sellele, kui palju me oleme edenenud meie kõrgema maailma saavutamisel ja selle kommutatsioon, selle kommutatsioon meie maailmaga. Siit tulevad need keeled. Aga samuti on olemas palju erinevaid keeli, kui saab neid nimetada keelteks. Erinevad poeetilised keeled, lüürilised, seal on muusika, isegi joonistused jne. Tähendab, kõik, mida inimene suudab kujutada nagu oma sisemist maailma, seda kõike kasutatakse Tooras. Ja kabbala keel, mis seal erineb? Kui ma õigesti aru saan, siis on see pigem iidne või kaasaegne. Kabbala keel on eriline. Asi on selles, et kui hakkame kõrgemat maailma saavutama, siis saavutame seda järk-järgult, ja see areneb meis nagu legendi keel, poeetiline keel, mis on sarnane meie maailmale, zooloogiline jne. Kabbala keel, see on väga mitte-lihtne keel. See on keeruline keel. Eriti, võite näha seda Aabrahami raamatus, kolm ja pool tuhat aastat tagasi kirjutatud raamatus Yetzirah, loomise raamatu. Juba seal kasutas ta kabbalistlikku keelt. Jah, ta kirjutab, et 32 kõrgema valguse kiire kaudu on loodud see ja see. Ja siis kirjeldab ta selgelt Atziluti maailma süsteemi. Tähendab, et kümme sefirot eksisteerib seal juba? Muidugi. Muidugi, see on kõik kirjutatud. Need on 32 osa, 32 valguse teed, ehk voo. Tähendab, et ta kirjeldab neid Lamed Bet Netivot, see tähendab, et ta kirjeldab Atziluti maailma süsteemi, mitte ainult mingit esialgset suunitlust või midagi, aga valitsemise süsteemi. Nii et siin on juba täiesti uus keel, kabbala keel, mida Aadam veel ei kirjeldanud. Sest Aadama raamatus kasutab ta peamiselt allegoorilist keelt seal. Ja Abraham, tema juba kirjeldas asju kabbalistlikus keeles. Ja hiljem, väga sageli, kasutati Halakha keelt, vaimsete tegude keelt, mis kirjeldab, võta see, tee seda, see lubatud, see keelatud, jne. Midagi, mida kasutatakse Tooras väga sageli. Praktikas, Toora kasutab kõiki keeli, aga eriti. Ja Zohari raamatus on kõik kirjeldatud keeles, kuidas seda nimetada, see on ka allegooriline, lood, legendid seal. Seal on ainult mõned osad, mis on kirjutatud kabbalistlikus keeles. Jah, Safled, Zniuta, Idra Rabah, Idra Zuta, need osad on kirjutatud kabalistlikus keeles, ülejäänu on kirjutatud Musali, moraali keeles. Jah, justkui moraali keeles, et sa peaksid seda tegema, mitte tegema, nagu mingi õpetus. Aga meie põlvkonna jaoks, mida saaksid soovitada? Mis keel? Meil on nüüd neli keelt. Kas võime neist ükskõik millist kasutada? Noh, läbi põlvkondade on need keeled muutunud, segunenud, mõjutanud üksteist. Kabalistid kasutasid vahelduvalt kord seda keelt, kord teist keelt sõltuvalt põlvkonna omadustest ja tasemest. Ja meie ajal, see on kabala keel, sest see on kõige selgem, see on füüsiline, matemaatiline, te ei saa seda midagi muuga segamini ajada. See annab teile selgelt taseme, millel peate töötama, millisel moel tegutseda jõuga, millise jõu abiga, millise vastujõuga, tähendab soov, ekraan, valguse piiramise, valguse vastu võtmine teatud mahus jne. Tähendab, see kõik taandub nendele kahele parameetrile, mis eksisteerivad looduses, mis on soov ja täitumine. Millisel viisil nad omavahel suhtlevad? Ja kuidas õiged suhted nende vahel peavad toimuma? Ja kui nad on valed, siis ka, mis juhtub siis? Kas Gemaatria on ka keel? Gemaatria on keel, aga see pole tegevuste keel. See on kujutamise, kirjeldamise keel. See on nagu võtad teatud keele, et kirjeldada oma tundeid. Sa võid kasutada emotsioonide keelt. Võib-olla on selline keel, kus saad kõike seletada läbi keemiliste protsesside enda sees, bioloogiliste protsesside, et sa saad seda kirjeldada läbi luule, helide jne. Nii et Gemaatria on teabe üles kirjutamise vorm. Näiteks, sa võid öelda Elokim tõlkes, see võib olla Looja, või see võib olla Pivaf 86, et kui ma ütlen kabbalistile 86, ta mõistab, et tahan talle midagi Looja kohta öelda. Noh, tegelikult jah, muidugi. Kabalistid ei tajugi sõnu endid, mida te ütlete, aga nad tõlgivad need sõnad kohe enda sisetundmusteks, mida me teeme tavalise keelega, mida kasutame. Kui ma ütlen teile vesi, raamat, klaver, laps, sellised asjad, päike, siis teie sees tekivad teatud kujutised, vormid, ja te kohe kuidagi sorteerite neid enda sees, seostate meeldivaks, ebameeldivaks, kaugemaks, lähedasemaks, selgemaks, enam-vähem jne. Ühesõnaga, nad äratavad teid sees teatud reaktsioone, sisemisi reaktsioone, emotsionaalseid reaktsioone. Sama ka kabalistiga. Sa ütled talle numbrid või isegi kabalistlikud valemid. Ja temas, nagu muusikule, kes näeb noote, see tekitab kogu tunnete spektri. Kuidas ise keel kujunes, tähed, neid on 22. Noh, see on kõrgema maailma saavutamisest. Tähendab, et on neli vormi: punkt, joon, tasand, ja mingi kolmemõõtmeline kuju. Oletame, et täht ise, Aleph, selgitasid kunagi, kuulsin teid ütlemas, et seal on jooned ja punktid. Noh, tähed on lihtsalt peegeldus, vaimse anuma esindamine, mis esindab soovi, mis on moodustatud selliselt, et mingil kujul sarnaneb kõrgemale valgusele. Mis on täht? See on minu soov, tähendab mina, praktiliselt, kes teeb oma omadustest sellise kuju, kus ollakse sarnane loojaga, et inimene on sarnane loojale. Seega iga täht esindab teatud sarnasuse kuju Looja omaga. Ja mis on tähtede kombinatsioon? See on nende muutuste järjekord, mida ma endas genereerin, et saavutada mõistmist looja suhtes, tähendab sõna on minu sisemiste tegude teatud järjekord. Kui ma neid genereerin, siis nende tegude tulemusel, sõna algusest selle lõpuni, saan mingi sõnumi, mingi ühenduse enda ja Looja vahel, ja siis mõistan, millises ühenduses temaga olen. Üks täht ei saa midagi teha. Vajad minimaalset kaks, vähemalt kaks jne. Tähendab, keel, kus meie, kõik meie, oleme ühendatud ühte tunde, et me ei vajaks keelt. Me oleksime lihtsalt teineteise sees ja edastaksime teineteisele omavahel oma tundeid, aistinguid ja täidaksime lihtsalt üksteist. Tähendab, et me eksisteeriksime ühes sfääris. See on nagu üks inimene, kellel pole ju, eks? See on, mis vahel juhtub, kui inimesed on väga omavahel seotud. Nad tunnevad üksteist. Sama on kabalas. Ainult kabalas pole see inimeste vahel, vaid selle ulatuses, mil määral nad on ühendatud omavahel Looja kaudu. Nii et aegade lõpus, kui kogu inimkond tuleb parandamisele, siis ei olegi enam keelt vaja? Ei. Kõik räägivad, nagu öeldakse, ühte keelt. See on sisetunde keel. Ei ole keha, ei ole keelt, ei ole tootmise või keele tajumise järjekorda jne. See kõik täidetakse lihtsalt ühes südames, kõik need seisundid ja kõik. Keel ise. Oletame, et taimed eraldavad teatud lõhnu. Isegi liikumatud loodusosad, neil on teatud vibratsioonid, lained. See on ka keel, loomulikult. Noh, ja loomadel on ilmselgelt olemas keel. See on ka keel. Jah, muidugi. Mis on huvitav, kui inimene muutus juba inimeseks, Homo sapiensiks, ja keel ilmus, et inimesed saaksid üksteisega suhelda erinevate abstraktsete vormide kaudu. Jah, aga asi on selles, et mil määral inimesed üksteisest eemaldusid, seda enam vajavad nad keelt, et üksteist mõista. Tähendab, ühelt poolt vastastikune eemaldumine ja teiselt poolt omamoodi vastastikune koosmeele leidmine. Nii loodi meid, et koosneme kahest vastassuunast. Mäletan, kui kord selgitasid, et inimesel on võime üksteisele infot edasi anda, sellist infot, mida inimene ise ei ole veel tundnud. Tähendab, inimesed võivad üksteisele rääkida objektidest, nagu hing, Looja, asjad, mida nad kunagi tundnud ei ole. Jah. Midagi, mida loomadel ei ole. Õige. Midagi, mida me suudame teha. Ja ühel või teisel viisil kogu see info läbib meid, ja isegi need inimesed, kes näivad olevat täiesti mitteseotutud, sest me kõik oleme omavahel ühendatud ühes suletud süsteemis. Ja seega, sina ja mina räägime nüüd, meie vahel, meie seas, võib olla ka praegu miljoneid või isegi miljardeid inimesi, hinged, niinimetatud anumate liigid, kelim, mille kaudu me suhtleme. Kuid nad täidavad ainult passiivset ülesannet, sest nad pole veel valmis aktiivselt selles osalema. Aga tegelikult, kui saavutame tõsise paranduse kvaliteedi, siis kaasame need inimesed teadlikult meie kommunikatsiooni, ja nad võtavad osa kogu teabe edastamisest. Tahaksin küsida teabe edastamise kohta. Sa saad seda edasi anda suuliselt või kirjalikult. Ja seal on ka midagi, mis on saladus. See pole saladus, sest see on saladus, millest keegi ei tohi teada. See on saladus, sest need, kes seda ei tea, ei hakka seda teadma. Nad lihtsalt ei saa. Täiega ei saa koerale Pythagorese teoreemist rääkida. Ei saa. Tema anum, meele struktuur ei ole selleks sobiv. Ja seetõttu nimetatakse seda saladuseks. Aga muidu, tõesti, saladusi ei ole olemas. Saladus on see, mida piirab minu arengutase. Noh, just ütlesite mulle saladuse, et meie vahel on miljoneid inimesi, kuid ma ei tunne neid, ei näe neid, nii et nad minu jaoks ei eksisteeri. Jah. Loomulikult. Niisiis kirjalikult, mis see on? Mis vahe on suulisel ja kirjalikul teabe edastamisel? Noh, kirjutamine on inimkonna tohutu saavutus, mis tuleneb kõrgemate omaduste saavutamisest, 32 jõu rakendamist meie maailmas, mis põlvkondade kaupa loovad 22 tähte, omaduste tähenduslikkust, ja siis neid omadusi saab meie poolt väljendada jooniste kujul, kus on punkt ja joon ning ring, ja sirgjoontes on korrelatsioon. Meile annavad nad võime kirjutada üles kõik vaimsed jõud. Ja seetõttu, et saaksime vaimsed jõud üles kirjutada, piisab meile punktide ja sirgjoonte 22 kombinatsioonidest. Ja nii loodi tähestik. Tähendab, see ei ole midagi kunstlikku, vaid lihtsalt kõrgemate loomusjõudude loomuliku korralduse realiseerimine nende graafilisel kujul. Ja kui edasi anname informatsiooni suuliselt, kas saadad seeläbi edasi rohkem kaasahaaravat, võib-olla salajast informatsiooni kui kirjas või vastupidi? See sõltub kabalisti tasemest, kellega suhtlete. Sest kabalistid kasutavad peamiselt kirjutamist. Algajale on see parem kirjutamisel, sest raske on mõista. Jah, kuid kirjutamine, mida kabalistid kasutavad, see ei ole kirjutis, mida tavaline inimene kasutab. Kabalistile tähtede, ringide, punktide, sirgjoonte kasutamine, see on tunne. See on tema kõrgema valguse tajumise aste, mida ta kirjeldab sel moel. Kui vaatate märke, sümboleid, mille heliloojad kirjutavad, näeb see ka teile välja nagu vead sabaga või midagi, ja te ei saa aru, millest see on. Kuid nende jaoks on need tohutud emotsioonid. Noh, suuline ja kirjalik Toora. Mis vahe neil on? Noh, see on laiaulatuslik ja eraldi teema. Kirjalik ja suuline Toora erinevad tasemelt, millisel saate seda mõista ja luua. See on teabe üles kirjutamise, teabe loomise kaks vormi. See on nagu mingisuguse valguse lätetega ühendatud teabe üles kirjutamise tuletamine meie maailmas. Nii et me lõpetame saate ja tahaksin lõpetada kabala keeles. Baal HaSulami artiklitest lugesin, et ta soovitab kõigil algajail õppida kabala keeles, sest siis sa ei kujuta ette erinevaid abstraktseid vorme, mõisteid. See on konkreetne. Sa ütled, Hochmah bin Azahan, kui loete neid Sefirotte, siis ei saagi ette kujutada mingisuguseid kujundeid või vorme. Teil ei teki vigu. See on selge, et räägite koodides, mida saab mõista ainult inimene, kes on seda õppinud ja on mingisuguses vähemalt saavutuses, või mõistab vähemalt neid mõisteid. Kasvõi, kui lugeda Toora algust, seal öeldakse, et Looja lõi taeva ja maa, kas ma tahan seda või mitte, ma kujutan taevast ja maad ette. Ja kabalas öeldakse, et see Looja lõi saamise soovi ja andmise soovi. See on kõik. Ma ei kujuta mingeid kujundeid ilmtingimata. Ja seetõttu on kõige parem uurida kabala tarkust kabalistlikus keeles. See hoiab sind paljudest vigadest. Ja muusika keel, mida arvate? Kas seda saab kasutada? Ja millisel määral on võimalik selle kaudu informatsiooni edastada? Selle kaudu ei saa informatsiooni edastada. Selle abil on võimalik viia inimene seisundisse, mis aitab tal ühenduda allikaga ja sealtkaudu ammutada informatsiooni. Aga see pole informatsiooni edastamine ise. Sest helid ei ole selge teadvustamise astmel. Asi on selles, et kui kirjutate kabalistlikku informatsiooni, võite selle kirjutada täpsusega isegi väikseimatesse detailidesse, mille saate. Tähendab, tõusta sellisele ja sellisele tasemele, sooritada selliseid ja selliseid tegevusi, integreeruda süsteemi suhtlusse selliste ja selliste objektidega, suunata neid sellele iseenda peale ja enda peale nende. Tähendab, see on tohutult suur hulk teavet, mida saab kirjutada suhteliselt lihtsal moel ühes mõttes ja siis selle dialoogi üheks teisendada, jne. Ja kui loote muusika, kui esitate seda muusikainstrumendil, siis see sõltub tõesti instrumendist endast, inimese tasemest, kes seda esitab, ja kuulaja tasemest. Ja siin võib olla suuremat lahknevust, mis toimub erinevatel astmetel. See on nagu näiteks, kui võtate lastejutu, Maša ja Karu, ja loete seda lapsele. Ja laps, isegi ei tea, kuidas sellele reageerida. Ehk näib talle see hirmutav või midagi. Kui loete seda kellelegi, kes on vanem, mõistab ta, et see on kirjutatud lastele, ja kõik on korras. Loete seda kabalistile, kabalist hakkab mõistma, et lugu ei ole Mašast ega Karust, vaid täiesti teistest omadustest ja loomusest. Ja nõnda, mis selgub on see, et praktiliselt, tõenäoliselt kõik inimesed maailmas kasutavad varjatud keelt. Nad tegelikult, pole vahet, millega nad tegelevad, nad räägivad alati sellest, mida nad ei ole saanud Loojalt ja väljendavad seda ainult tasemel, mil määral nad seda mõistavad. Nii et nende jaoks on see varjatud. Jah, kuid nad väljendavad alati Looja enda tegevusi. See on tõeline loomise keel. Ja isegi laps, isegi linnud, isegi koerad, kes iganes, rääkimata suurtest kabalistidest, füüsikutest, keemikutest, nad kõik räägivad loomise olemusest. Ainult kabala keel edastab meile täpne ettekujutuse sellest, mis juhtub. Nii nagu bioloogid räägivad armastusest meie kehas eriliste keemiliste reaktsioonide kaudu. Jah. Okei, see oli väga huvitav. Ja meie järgmises programmis räägime lähenemisest õpingutele, kuidas õppida, milline peaks olema lähenemine, õige lähenemine, erinevad õppimisviisid ja kasu sellest. Mida inimene meie maailmas kabala tarkuse õppimisest võidab? Järgmise korrani, parimat.

00:01

Kabala Alused: Kabala keel.

00:05

Tere kõigile ja tere tulemast meie saatesse.

00:07

Stuudios on koos meiega

00:08

Rav Dr. Michael Laitman. mina olen

00:11

Michael Sanilevich ja meie tänase õppetunni

00:13

teema on Juure ja oksa seadus. See on

00:15

väga huvitav teema sellest. kuidas kabalistid

00:18

suhtlesid ja informatsiooni edasi andsid. Selles

00:21

artiklis. Kabala tarkuse olemus. selgitab

00:24

Baal HaSulam. et tuhandeid aastaid

00:26

kasutasid kabalistid spetsiifilist keelt. et

00:29

oma vaimseid seisundeid edastada ja

00:31

neid keeli oli neli. Ka kuulsin.

00:34

et sa ütlesid. et muusika on

00:36

keel ja joonistamine. kuid keskendume

00:38

neile neljale keelele. mis on

00:39

Toora keel. Halakha. Aggadah ja Kabala keel.

00:42

Ja miks on just Kabala keel

00:45

meie põlvkonnale sobib? Asi on selles. et kui

00:48

me saavutame kõrgema maailma. siis

00:51

see saavutus on rangelt isiklik. inimese

00:52

sees. Ja kui ta peab midagi

00:55

edasi andma teisele inimesele.

00:57

siis sõnad puuduvad. sest see on sisemine

00:59

tunne. Peab kuidagi seda väljendama

01:03

läbi mõne välise tegevuse. mida

01:05

teine inimene saaks hoomata.

01:06

ja sellega tekitada

01:08

samasuguseid tundeid. mõistmist

01:10

endas. nagu see inimene. kes

01:13

kõrgema maailma saavutas. See tähendab. et selle jaoks. et teisele inimesele

01:19

edasi anda. kes peaks olema samal tasemel

01:21

kui mina. enamal või vähemal määral.

01:24

on selleks samuti vaja leida mingi kood. See on

01:27

nagu tänapäeval. kus me loome omavahelise ühenduse

01:29

. modemite vahel. minu arvuti teie omaga.

01:32

siis on mingi kast. mis loob

01:34

meie vahel ühenduse. ühendab ühe

01:35

arvuti teisega. sinna ja tagasi.

01:40

Ja sa saadki mingi

01:41

suhtluse. Kuidas me omavahel

01:42

keelt kasutame? Tavamaailmas on

01:45

meil teatud kogum tundeid. arusaamu. olukordi.

01:47

mis meil igapäevaelus on. Ja

01:51

vaimses maailmas. kui me alguses seda keelt ei oma

01:54

ja me ei tea. millisel tasemel

01:56

ja kus asub meie vaste. kui

01:59

ta üldse tunneb vaimset maailma ja

02:02

seetõttu on probleem. kuidas ühendust leida.

02:04

Millised suhtlemisreeglid. suhtlemisvormid

02:07

siin kehtivad. Ja seega pidid

02:09

kabalistid leiutama keele. et

02:14

teineteisega nii suhelda. et nad mõistaksid teineteist. kus

02:17

igaüks on mingi kõrgema maailma

02:19

saavutuse tasemel. mida ta täpselt

02:22

tunneb. tajub. väga võimalik. et

02:25

see. mida mina tunnen. seda teine ei tunne.

02:27

isegi kui nad mingisugust saavutust

02:29

kogevad või see ainult näib neile või

02:31

mulle tundub nii.

02:32

Tähendus. seal on suur

02:34

ebakindluse vahemik. mida peame kuidagi selgitama.

02:38

lahterdama ja tööle panema. Ja

02:42

siin tekib probleem suhtlemisel. isegi

02:44

ainult väliselt. Kuidas ma saan

02:46

selgitada inimestele. milliste sõnadega.

02:48

kirjaga. väljenduste. žestidega. võib-olla tantsus.

02:51

värvides. helides jne. Kuidas?

02:52

Kuidas saan seda kõike jäädvustada?

02:54

Kõik info inimeselt inimesele edastamise meetodid

02:58

on maapealsed. Ja

03:01

kuidas saaksin midagi vaimset edasi anda?

03:02

Kõik need asjad ei eksisteeri vaimsuses.

03:04

Mis meie maailmas eksisteerib? Ja

03:07

seetõttu avastasid kabalistid esmalt

03:09

okste keele.

03:14

See tähendab. et kõigel meie maailmas

03:17

on oma algne lähtepunkt

03:19

vaimses maailmas ja vaimsed jõud

03:22

laskuvad järk-järgult meie maailma.

03:25

ja meie maailmas annavad

03:27

nad füüsilise ilmingu. mingi

03:29

mahu. mingi vormi. mingit

03:31

laadi väljenduse. heli. värvi jne.

03:32

Lõpuks. kõik keemilised elemendid.

03:34

orgaanilised või anorgaanilised. nad kõik pärinevad vaimsetest

03:38

jõududest. See tähendab. nad vaatasid meie

03:39

maailma objekte ja nimetasid

03:44

vaimseid seisundeid meie maailma objektide järgi. Ja. tähendus. kui ma

03:48

ütlen klaas. siis ma pean loomulikult silmas

03:51

kõrgema maailma klaasi. mingit jõudu. mis meie

03:56

maailmas selle objekti genereerib.

04:00

Ja nii tekkis esimene Toora keel

04:03

ajalooliste lugude vormis. Oletame. et nad vaatasid

04:05

madu ja nimetasid

04:06

vaimse seisundi selle järgi. Nad nägid vaimset juurt

04:09

selles seisundis.

04:12

Ja mis see on? Seda me

04:13

täpselt ei mõista. sest me ei tunne

04:15

põhjuslikkuse seadust. Ma mäletan. kui ma

04:19

viisin oma õpetaja. Rabashi. loomaaeda.

04:22

Noh. siin ei ole see täpselt nagu

04:26

loomaaed. Teate. see on avatud. suur.

04:29

seda nimetatakse ka Safari.

04:33

Nii et ta tahtis näha kõiki neid loomi. Kas ta

04:37

enne seda ei käinud loomaaias? Ei.

04:41

ei olnud neid näinud. Ja

04:45

ma näitasin talle kõike seal olevat.

04:50

Ta nägi madu. elevanti. noh.

04:54

ta oli midagi piltidel näinud.

04:56

loomulikult. aga mitte elusana.

05:01

Ja need olid väga huvitavad

05:04

hetked. Kabalistide jaoks juhtub neid väga

05:10

sageli. Muide. me ei kujuta ette. mis

05:12

on madudel selles maailmas peale oma

05:15

mürgi. mida arstid kasutavad

05:17

ravimina.

05:19

Kuid sellega nad tegelikult

05:22

rakendavad kabalistlikku põhimõtet. et kõige kohutavam

05:25

ja kahjulikum võib olla kõige

05:28

kasulikum ja positiivsem. Tooras on

05:31

palju loomaliike. loomade nimesid.

05:33

nagu ma aru saan. Ei. see ei ole nende loomade kohta. keda

05:36

me teame. Ei. ei. seda sugugi mitte.

05:38

See on inimese olemuse alguse

05:40

inimese loomulik loomus. Ja neid vorme kasutatakse

05:43

. et kirjeldada soovi nelja faasi. Ja

05:44

seega on meie maailmas selline ilmutus.

05:47

Nii et eesel. härg. see kõik on

05:49

minu soovide tüübid. Jah. see on

05:51

soovi ilmnemine. Nii et kui kabalist vaatab

05:53

eeslit. näeb ta endas

05:56

teatud soovi. Ta näeb endas

05:57

soovi. mis selle eesli loob.

05:58

Eeslit ennast ei eksisteeri. See

06:00

eksisteerib. sest inimene genereerib selle.

06:03

Nii on kirjutatud kogu Toora

06:05

Nagu Baal HaSulam kirjutab. et

06:06

see on Toora keel ajalooliste

06:07

lugude vormis. kus nad kasutavad

06:09

kõiki neid loomade nimesid jne.

06:11

On ka Halakha keel. Seda

06:12

kasutati Mishna. Talmudi. Gemara kirjutamiseks. Jah.

06:14

need on keeled. mis juba kirjeldavad

06:17

teatud vaimseid parandamise tegevusi. See ei kirjelda

06:20

üldist loodust ja kuidas see jaguneb

06:22

elutuks. taimeks. loomseks ja

06:24

inimtasandiks jne. Vaid milline on

06:27

õige koostoime nende osade vahel

06:29

ja ümbritseva maailmaga ja

06:32

nende enda vahel? Ja see on

06:33

Halakha keel. see tähendab. et see kirjeldab

06:36

juba üksikasjalikumaid interaktsioone looduse

06:38

osade vahel. Ja on olemas Hagada keel

06:41

allegooriliste lugude kujul. Jah. see on

06:43

väga keeruline keel. kompleksne. väga tinglik.

06:46

Seal on palju erinevaid vorme.

06:49

mida tegelikult meie maailmas ei eksisteer.

06:52

See ei ole käskude keel ega

06:55

meie maailma keel. zooloogiline kui

06:58

midagi. Kas keegi lõi selle keele

09:01

või kuidas? Ei. ei. need keeled

09:03

arenesid järk-järgult vastavalt sellele. kuivõrd oleme

09:06

arendanud oma saavutusi kõrgemas

09:10

maailmas ja selle suhtlemist

09:12

meie maailmaga.

09:16

Sealt tulenevad need keeled. Kuid samas on veel palju

09:23

erinevaid keeli. kui neid saab

09:24

nimetada keelteks. Erinevad poeesia keeled.

09:28

lüürilised. on olemas muusika. isegi joonistused

09:34

jne. See tähendab. et kõik. millega inimene

09:39

saab oma sisemist maailma kujutada. seda

09:44

kõike kasutatakse Tooras. Ja Kabala keel.

09:48

mis on selle erinevus? Nagu ma

09:49

aru saan. on see iidne või kaasaegne.

09:52

Kabala keel on eriline.

09:54

Asi on selles. et kui me

10:01

hakkame saavutama vaimset maailma.

10:04

siis saavutame selle järk-järgult ja see

10:07

areneb meis välja nagu legendi

10:11

keel. poeetiline keel. sarnane meie

10:15

maailmaga. zooloogiline jne.

10:19

Kabala keel. see on

10:23

väga keeruline keel. kompleksne

10:25

keel. Eriti näete seda

10:29

Aabrahami kirjutatud raamatus.

10:33

mis on kirjutatud kolm ja pool tuhat aastat

10:36

tagasi. Jetzira raamatus. Loomise raamat.

10:37

Juba seal kasutas ta kabalistlikku keelt. Jah. ta kirjutab.

10:39

et 32 kõrgema valguse kiirega

10:41

luuakse selline ja selline. Ja

10:45

siis kirjeldab ta selgelt Atziluti maailma süsteemi. See tähendab

10:47

. et kümme Sefirot on juba olemas? Muidugi.

10:50

Muidugi on see kõik kirjutatud. Need on

10:52

32 osa.

10:54

32 valguse teed.

10:56

See tähendab. et ta kirjeldab neid Lamed Bet Netivot

10:59

. mis tähendab. et ta kirjeldab Atziluti maailma süsteemi

11:04

mitte ainult esialgset suundumust või millegi. vaid

11:09

valitsemise süsteemi. Siin

11:11

on juba täiesti erinev keel.

11:12

Kabala keel. Aadam

11:15

ei ole veel kirjeldanud. Et

11:18

Aadami raamatus kasutab ta peamiselt allegoorilist keelt.

11:22

Ja

11:24

Aabraham kirjeldas seejärel asju

11:31

Kabala keeles. Ja pärast seda oli

11:34

väga sageli kasutatav lugu Halakhotist.

11:36

vaimsete toimingute keel. mis kirjeldab. võta see. tee

11:40

see võimalik. see võimatu jne.

11:44

Midagi. mida kasutatakse igapäevaselt

11:47

Tooras. Praktiliselt kasutab Toora

11:49

kõiki keeli.

11:51

Ja Zohari raamat. seal on kõik

11:55

kirjeldatud keeles. kuidas

11:58

seda nimetada. see on ka allegooriline.

12:00

lood. legendid. Seal on ainult

12:01

mõned osad. mis on

12:02

kabalistlikus keeles kirjutatud. Jah.

12:05

Safled. see on näiteks Idra Raba. Idra

12:08

Zuta. need osad on kirjutatud

12:14

kabalistlikus keeles ja ülejäänu on

12:18

kirjutatud moraalide keeles.

12:20

moraalide keeles. Jah. justkui

12:21

moraalide keeles. et sa peaksid

12:23

tegelikult seda tegema. seda mitte tegema. justkui

12:26

õpetusena.

12:27

Aga meie põlvkonna jaoks. mida

12:31

võite soovitada? Millist keelt? Meil on

12:34

praegu neli keelt. Saab kasutada

12:37

ükskõik millist neist? Noh. põlvkondade jooksul need keeled

12:41

muutuvad. segunevad. mõjutavad

12:45

teineteist. Kabalistid kasutasid vaheldumisi seda keelt.

12:47

ja teist keelt. erinevate omaduste ja tasemega

12:51

olenevalt põlvkonnast. Ja meie

12:54

ajal on see Kabala keel.

12:56

sest see on kõige selgem. see on füüsiline.

12:58

matemaatiline. sa ei saa seda segamini ajada

13:00

ühtegi piltlikustamise koodiga. see annab sulle

13:03

selgelt taseme. millel tuleb tegutseda.

13:05

eelkõige millisele jõule toetudes.

13:07

millisele vastujõule.

13:09

sest see on füüsiline. abivahend

13:12

millist vastasjõudu. see tähendab soovi.

13:15

ekraani. vastupanu.

13:18

valguse piiramist. valguse vastuvõtmist teatud mahus

13:21

jne. See tähendab. et kõik tuleb

13:22

taandub nendele kahele parameetrile. mis eksisteerivad

13:24

loomises. mis on soov ja

13:27

täitumus. Millisel moel

13:29

nad omavahel suhtlevad? Ja kuidas

13:32

peavad õiged interaktsioonid nende vahel

13:34

ilmnema? Ja kui nad on

13:35

valed. siis mis sellisel puhul juhtub?

13:40

Kas gemaatria on ka keel? Gemaatria

13:41

on keel. kuid see ei ole

13:42

tegevuste keel. See on kujundamise keel. Teatud

13:45

keel. mis piltlikustamiseks. kujundamiseks kasutab keemilisi

13:47

protsesse meie sees. bioloogilisi

13:51

protsesse. et seda kõike kujundada

13:54

läbi meie enda emotsioonide. tunnete jne.

13:58

Nii et Gemaatria on teabe allika

14:02

kirjutamise vorm. Näiteks

14:03

võite öelda Elokim. tõlkes

14:05

Looja või see võib olla ka 86.

14:08

Kui ütlete kabalistile 86. mõistab ta

14:09

. et soovite talle meenutada

14:11

midagi. mille kohta on rohkem

14:15

kirjeldusi. Võib olla keemilisi meetodeid

14:17

protsessis. mida saab kujutada poeesia.

14:20

toonide ja sarnase kaudu.

14:23

Nii et Gemaatria on rikkaliku

14:26

sümboolika tähendus. Näiteks. öelge Elokim. tõlkides. see

14:32

võib olla loodu tähistamine. või

14:34

see võib olla 86 numeroloogia. et kui

14:38

ütlete kabalistile 86. saab ta aru. et

14:40

soovite midagi loodutele edasi anda.

14:42

Tegelikult jah. loomulikult.

14:45

Kabalistid ei taju sõnu. mida võtate.

14:47

vaid nad

14:48

tõlgivad need sõnad kohe nende sisemisse tundmisesse.

14:51

mida me teeme tavalise keele abil. mida

14:57

me kasutame. Kui ma ütlen teile

15:00

vesi. raamat. klaver. laps. sellised asjad.

15:02

päike. siis teie sees ilmuvad teatud pildid.

15:06

vormid ja te kohe

15:08

kuidagi neid enda sees sorteerite. seostate

15:10

neid meeldiva. ebameeldiva. kaugel. lähedal.

15:14

selgega rohkem või vähem jne.

15:15

Ma mõtlen. nad tekitavad teatud

15:20

reaktsioone. sisemisi reaktsioone.

15:22

emotsionaalseid reaktsioone. Sama on kabbalistidega. Öelge

15:28

talle numbreid või isegi kabbalistlikke valemeid.

15:31

Ja see on nagu muusikule. kui ta

15:35

näeb noote. mis loob

15:37

kogu toonilist maailma oma tunneteks

15:40

ja see loob kogu ulatuses

15:42

tundeid. Kui

15:47

keel ise oli moodustatud. koos

15:49

tähed. seal on 22 tähte.

15:53

Noh. see tuleneb kõrgema maailma

15:58

valikust. See tähendab. seal on neli moodust:

16:03

punkt. joon. tasapind ja mingi

16:06

3D figuuri. Oletame. et

16:10

tähte ja selle sees on punktid ja jooned. Noh. tähed

16:12

on lihtsalt peegelduse. esindavad seda

16:15

vaimset anumat.

16:17

mis esindavad teatud

16:18

kujundit. Kas on võimalik see

16:21

kuvandlik sest on moodustatud mingil kõrgeimal valgusel

16:24

nagu keeles. Tähtepilt see on

16:28

minu sisemine soov. minu praktiline olemine.

16:33

kes teeb oma omadustest

16:35

sellise ilme. et

16:39

see on loodud nii. et konkreetselt on loomise

16:44

sarnasus. nii et üks olla loomise sarnane. Ja

16:49

siis peab olema vähemalt kaks. vähemalt

16:54

minimaalselt kaks ja edasi jne.

16:57

Keel on see. kus me. kõik

16:59

seotuna ühes tundes. et ei vajagi

17:02

keelt. Me

17:04

oleksime lihtsalt üksteise sees ja edastasime

17:06

vastastikku meie tundeid.

17:10

aistinguid ja lihtsalt täidaksime

17:13

teineteist. See tähendab. et me eksisteerime

17:15

ühes ruumis. See on nagu üks

17:17

isik. mis seal ei ole. eks? See on

17:18

see. mida vahel inimestega juhtub. kui

17:21

nad on väga tugevalt seotud.

17:23

Nad tunnevad üksteist. Sama Kabbalas.

17:28

Ainult Kabbalas. see pole inimeste vahel.

17:30

aga see on määral. mis olemuste vahel on

17:31

seotud loomisega. Nii et aegade lõpus.

17:35

kui kogu inimkond

17:38

jõuab parandusse. pole keelt vaja

17:41

või? Ei.

17:42

Kõik räägivad. nagu on

17:43

öeldud. üks keel. See saab olema sisemise

17:45

tunde keel. Keha ei

17:46

ole. keelt mitte. loomise

17:49

korralduste monitooring või keele vastuvõtu

17:53

tasine. jne. See kõik

17:54

lihtsalt täitub ühes südames. kõik need

17:57

seisundid. ja kõik? Keel ise.

18:00

Oletame. et taimed eritavad teatud lõhnu.

18:04

Isegi muutumatul natuuril on teatud

18:06

vibratsioone. laineid. See on ka

18:09

keel. muidugi. Noh. ja loomad.

18:11

loomulikult. neil on keel. See on

18:13

ka keel. Jah. muidugi.

18:16

Mis on huvitav. kui inimene juba

18:18

inimeseks sai. Homo sapiens. ja keel

18:20

ilmus. et inimesed saaksid omavahel suhelda

18:23

erinevate abstraktsete vormide kaudu. Jah.

18:26

aga asi on selles. et

18:27

mida rohkem inimesed üksteisest

18:30

kaugenevad. seda enam vajavad nad

18:33

keelt. et teineteist mõista. Muide.

18:34

ühelt poolt on see vastastikune

18:37

kaugenemine ja teiselt poolt on see vastastikune

18:40

lähenemine. Nii on oleme

18:41

loontud. et koosnevad kahest vastandlikust

18:44

püüdlusest. suunast.

18:51

Ma mäletan. et ükskord selgitasite. et

18:52

inimesel on võime edastada

18:54

andmeid üksteisele. mis on selline

18:56

teave. mida inimene veel ei tunne.

18:57

See tähendab. inimesed saavad teineteisele rääkida

18:59

neskedest nagu hing. loojast

20:02

asjadest. mida nad

20:03

pole kunagi kogenud. Jah. Midagi. mida

20:07

loomadel pole. Õige. See

20:09

on midagi. mida me saame teha. Ja ühel või

20:12

teisel viisil. kõik see

20:13

teave läheb läbi

20:15

meie. isegi nende inimeste. kes tunduvad

20:16

täiesti seotuna. sest me kõik oleme

20:19

ühendatud ühes suletud süsteemis. Ja

20:22

nii arutame sina ja mina nüüd.

20:23

meie vahel. meie seas nüüd miljonid.

20:26

isegi miljardid inimesi. hingede. nii-nimetatud

20:28

külje kaudu seotud

20:32

. mille kaudu me suhtleme.

20:36

Kuid nad sooritavad ainult passiivset

20:38

suhet. kuna neil pole

20:41

veel võimalik osaleda selles aktiivselt. Kuid

20:44

tegelikult. kui me saavutame tõsiselt

20:47

parandusastme. siis me kaasa

20:50

need inimesed teadlikult oma

20:53

suhtlemisesse ja nad osalevad

20:56

kogu teabe edastamisel.

20:58

Tahan küsida teabe edastamise kohta.

21:00

Seda saab suuliselt või

21:02

kirjalikult edasi anda. Ja seal on ka

21:04

midagi. mis on saladus. See pole saladus.

21:06

sest see on saladus. mida keegi

21:09

ei saa teada. See on saladus. sest

21:10

need. kes ei tea sellest. ei tea sellest. lihtsalt

21:12

ei saa. Sa ei saa koerale rääkida

21:14

Pythagorase teoreemist. Sa ei saa.

21:16

See ei saa sellest aru. Sellel pole

21:19

õiget anuma. meelelaadisenõuet.

21:22

Ja nii see on saladus. Kuid tegelikult.

21:26

saladusi tõesti ei eksisteeri.

21:28

Saladus on see. mis mulle minu

21:31

arengus piirdub. Noh. sa just rääkisid mulle saladuse.

21:34

et meie vahel on miljoneid inimesi. kuid

21:38

ma ei tunne neid. ei näe neid. nii et mulle

21:41

ei eksisteeri nad.

21:43

Jah. Loomulikult.

21:45

Kirjutades. mis see on?

21:47

Mis vahe on kirjapandul ja suulisel?

21:50

Noh. kirjutis on suur saavutust

21:55

inimkonnale. mis tuleneb

21:59

sisemiste omaduste. 32

22:02

jõud. mis vajuvad meie

22:05

maailmas ja

22:07

tekitavad. loovad 22 kirje. omadusi tähendab.

22:11

ja siis need omadused võivad olla

22:17

meie jaoks väljendatavad vormina.

22:19

kuhu on kaasatud puudutus. joon

22:21

ja ringi. ja

22:25

teatud pildid koos sirgete

22:30

töötlemisega. Need loovad meie

22:34

võimalused. kirjutades kõiki

22:38

vaimseid jõud.

22:41

Ja seega.

22:42

on meil vaimsete jõudude kirjutamine.

22:46

ja see kõik koosneb

22:49

22 kombinatsioonist põhilisest punktist

22:52

ja sirge joonest. Ja nii

22:54

on loomulikult tekstisüsteem

22:58

olemas. See tähendab. et see

23:00

pole midagi kunstlikku. kuid see on lihtsalt

23:05

väljaaildamine. kõrgema

23:09

loomise jõu tõhususe tõhusus

23:15

graafilises omandamises. esitluses.

23:18

Ja kui me edastame infot suuliselt.

23:22

võite kirjeldada

23:26

tähelepanuväärset. võib-olla salajast

23:28

teavet sellest kirjalikus. või

23:30

vastupidi? See sõltub

23:33

. et millisel tasemel

23:38

kabbalistist te räägite.

23:39

kuid mis on

23:40

suhtlemise viis ja võime suhtlusest

23:46

mis edastamise kommunikatsioonile.

23:48

Sest kabbalistid

23:52

. mida kasutatakse kirjutamiseks. ei ole

23:54

just nagu tavaline keelekasutus. Eriti algajate

23:58

jaoks. see

23:59

on lihtsam kirjalikult. sest see on

24:02

raske mõista.

24:05

Jah. kuid

24:06

Kabbalisti allikas.

24:08

ega algkordi ei arvatakse

24:15

rajalekkides krooni jälgimise süsteemi

24:20

või teabe saamise kiirga.

24:23

Kui vaatate märke. sümboleid.

24:26

mida heliloojad kirja panevad. siis

24:28

kavandavad nad ka tundeid

24:30

. ja nad täiesti näivad

24:34

teistsuguste objektidena.

24:36

kuid teile tunduvad nad nagu kahtlustavad

24:40

stingid midagi erandlikku kohta ja

24:41

tundute selle fantaasia või tunde jaoks. kuid nad on

24:43

viiulis. Noh. nii et

24:46

on suuline ja kirjalik Toora.

24:49

Mis on nende vahe?

24:53

Noh. see on

24:55

täiesti erinev ja eraldi teema.

25:00

Kirjapandud ja suuline Toora erinevad

25:11

tasemel. kuhu saastud seda

25:19

arendus ja Alustamis alustamisel

25:24

loomisel. See on sort

25:29

rõhumine ülemiste jõudude hõivatuse

25:32

tõhususe informatsiooni edastamine.

25:37

Mõistete ja

25:39

õiguse vahel

25:44

põhiseaduste erinevuse erinevus.

25:46

Nii et läheneme oma

25:48

etenduse lõpule ja ma tahaksin

25:50

lõpetada Kabbala keelega. Mida

25:52

olengi lugenud Balasulami artiklist. ta

25:55

soovitab kõigile algatajatele õppida

25:57

kabbalistlikus keeles. sest siis ei näe nad

26:00

isegi mitte abstraktsete vormide.

26:02

mõistete eeskujuks

26:02

konkreetsete kujundite ja vormide eeskuju.

26:06

kõik sellised

26:08

asju. Kui

26:10

ütlete Chochmah. bin Azahan.

26:11

kui sa loed

26:12

neid Sefirotte. ei